Nytt kapitel

Livet är indelat i sina olika kapitel, när man gick i den där skolan , när man umgicks med de där gänget eller hängde på de där platserna. Mitt senaste kapitel var mammaledigheten och de tog mig månader att komma underfund med hur jag skulle kombinera städa handla laga mat var mamma och samtidigt ta hand om sig själv( vilket jag fortfarande måste jobba på) När jag väl började bli bra på de gick allt på automatik sen tog det slut. Nu befinner jag mig i början på ett helt nytt kapitel, jag ska axla jobb hemmet (med allt vad de innebär) mammarollen och samtidigt ska jag hitta mig själv igen. Känner att jag tappat lite av den Jasmine jag en gång varit men de är väl inte heller den personen jag vill vara eftersom jag mognat mycket de senaste året. Allt kommer få ta sin tid, att ge mig själv tid är det enda sättet att för mig att hitta den rätta vägen.   En läxa jag bär med mig i det här kapitlet är att leva i nuet och ta väl hand om mig själv för genom att göra de kan jag ge så mycket mer till mina nära och kära!

image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0