torsdag fredag

igår var det till att gå upp tidigt och åka till bm. Innan jag åkte dit gick jag en snabbis med kenzo, när vi nästan va hemma igen halkade jag och skrapade upp knät så byxan gick sönder. måste sett ganska roligt ut för jag gick typ ner i spagat och landade på knät. Hur som helst blev det plötsligt stress.fort hem och ta bort stenarna som satt fast i knät, byta byxa och sedan rusa till tåget, men jag missade det endå så blev lite sen och halvsprang hela vägen från tåget upp till bm så när jag kom dit var jag svettig och flåsig såklart. fick dricka lite saft och ta det lugnt när jag kom, sedan började vi prata lite om förlossning och smärtlindring.Pratade också om mina obefintliga förvärkar och jag har ju trott att Minjah kommer komma senare eftersom jag knappt märker av förvärkar och sammandragningar, men icke! det har ingen betydelse utan bm sa att jag helt enkelt är som gjord för att vara gravid. Tog även blodprov där det visade att jag hade bra järnvärde och bra blodsocker, dock hade jag aningen lågt blodtryck. Mätte bebis magen som först visade sig vara 36 cm alltså JÄTTE STOR! både jag och barnis blev lite fundersamma och hon beslöt sig för att mäta igen med tanke på att min mage inte är sååå stor, då blev måttet 32 cm, vilket är mer normalt för min del. Minjah ligger nu strax ovanför normal och barnis sa att det är ingen pytte bebis men inte heller någon jätte bebis. Jag fick också väga mig och det var ju en stor besvikelse, 62 kg och 14 kg tyngre än jag brukar ( icke preggo) vara. Fan blev nästan irreterad över att jag gått upp så mycket för jag tycker inte jag äter SÅ jävla mycket, okej visst unnar jag mig lite extra men jag går endå långa promenader varje dag. Jaja har mycket träning att se fram emot i sommar helt enkelt. Efter bm åkte jag hem bytte om och hämta kenzo, sedan kom rebecca och hämtade upp oss. åkte förbi donken för lite lunch och sedan åkte vi till nykvarn där hennes stall ligger. Kenzo var i chock av att se hästar men när vi började knata lite med hästen vid vår sida slutade han bry sig om den, dock blev promenaden förstörd av att 5 rådjur skulle springa över vägen så kenzo blev hispig och det orkade jag inte eftersom han är så stark och då spänner det i mage och ryggså vi vände och åkte hem igen. Kvällen hemma blev lugn och jag var ganska trött så hoppa i säng redan vid 11.
Imorse gick jag upp vid 7 och klockan 9 var jag i salem och väntade på min lilla pojke. gick på den veckliga simlektionen och efteråt satt jag och pojken länge och bastade innan vi åkte hem till honom för lite lunch,fika och läxläsning. Vid 1 åkte vi in till stan där jag lämnade honom på sabbatsberg syncentral, fick då en rast på en timme så jag passade på att gå ner till hötorget. gick direkt in på bikbok och där fastnade jag vid rea hyllorna. Fick med mig lite fynd hem, en body en kofta jeans leggings örhängen och hårnålar för runt 300 kr! mycket nöjd.
N
u är jag hemma och ska planera kvällens middag.

FYNDEN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0