snart mamma

fan vad skit jag mår, har varit hos bm idag och hon kollade tempen på mig och märkligt nog hade jag inte mycket men jag känner mig som en rutten frukt. Blev tillsagd av min barnmorska att inte heller jobba imorrn så har sjukanmält mig nu...
Hur som helst, barnmorske besök gällde idag och det va ju lite speciellt. Började med att vi stressade dit och jag började för första gången på de här 8månaderna känna mig riktigt gravid, kände att det tryckte obehagligt ner mot bäcken  vilket gör att man måste gå sakta och som en anka (känns det som iaf) och det visade sig att lillskiten håller på att fixera sig, yeees!
Bebis i magen börjar också bli JÄTTE STOR, måttet låg på 37 cm vilket betyder att fortsätter hon växa i den här takten  blir det extra ultraljud för att kolla att hon inte är FÖR STOR men det återstår att se nästa vecka. jag däremot har inte gått upp något alls sedan det sista gångerna vilket känns skönt! Vi lyssnade på hjärtat som vanligt och det visade sig gick ovanligt snabbt, så vi tog tempen på mig och snackade lite sedan lyssnade vi på hjärtljudet igen som låg på 170, det brukar ligga på typ 140. Barnmorskan sa då att det kan hända att måste gå till förlossningen, stefan blev jätte nervös och jag tyckte det lät spännande. Vi fick vänta yttligare en tid och om hjärtljudet fortfarande var lika högt skulle vi gå dit. men då hade det lugnat ner sig i magen så det blev inget besök på förlossningen idag. Men börjar känna att kanske det inte är så lång tid kvar som jag ränkat med längre...vem vet, kanske hon kommer tidigare?
Nu på kvällen har jag kämpat mig iväg till en körlektion i s-tälje och snart dags för att laga lite thaisoppa. om jag orkar



ägg redo att kläckas?

Kommentarer
Postat av: Keshia

Gud vad spännande, nu kan hon ju komma närsomelst.. :)

2011-03-22 @ 22:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0