gigantisk bebis?

kom precis in från en timmes promenad i snöovädret, ville egentligen gå längre för kenzo's skull men det hinner jag inte, han får vänta tills 5 då stefan kommer hem från jobbet.
Imorse var jag hos BM, där har vi gick igenom det vanliga och precis som förrut väger jag fortfarande 62 kilo, har bra puls, och bebis hjärtljud låter också fint =) MEN hon är fortfarande pretty big, fundus måttet alltså magmåttet var nu 36 cm vilket är lite mindre än förra veckan men det är vanligt beroende på hur hon ligger att måttet går lite upp och ner. Dock så ligger hon inom normalen men en bra bit över medialen. Stor tjej alltså, som uppskattas väga runt 3 kilo redan nu. BM sa också att jag kan räkna med att hon väger runt 3,5-4 kilo när hon kommer ut, jag har under hela graviditeten förväntat mig en lite mindre bebis för min mage har varit lite mindre, så det här gör mig lite chockad och orolig eftersom huvudet fortfarande är ruckbart.Är rädd att hon är för stor för mitt bäcken eller att förlossningen kommer bli jätte utdragen pga att hon är så stor.Förklarade min oro för barnmorskan som ska prata med någon läkare för att kolla om jag kan få göra extra ultraljud för att mäta hennes huvud, mitt bäcken samt få en mer exakt siffra på hur mycket hon väger. Hoppas hoppas!
Nu känner jag mig små stressad för jag måste åka till huddinge och ringa lite viktiga samtal innan jag ska åka till södertälje för min sista körlektion..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0