midsommar helgen

Dagen innan midsommar kom jossa och benny hit och hämtade upp mig och minjah. Först åkte vi till bennys mammas torp i katrineholm där vi lämnade av katterna, fikade och fick en massa jordgubbar! Där efter åkte vi vidare mot örebro, kom fram till landet lagom till middags dags så vi lastade bara av alla väskor och rullade sedan till affär och handlade inför helgen. Efter att vi ätit både en massa mat och godis kom farmor så då gick vi in till henne en stund innan det var dags för sängen. På midsommar förmiddag kom mamma pappa och hundflocken också så det blev fullt hus och alla gjorde i ordning midsommar maten förutom jag och minjah. När allt var klart gick vi ner till min farbror med familj och åt sill,paj,grillat, färskpotatis,tårta och en massa godis!Allt vi gjorde från att vi kom dit till att vi kom hem var att äta känns det som..
midsommar dagen blev lugn med en massa mat den med. sedan på kvällen åkte vi hem och tror både jag och minjah led av matkoma för vi somnade redan vid halv 12!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0