Vecka 27

Sitter på bibblan 1 trappa nedanför mig nu för att jag fick verkligen abs till dator, nu har datorn som bott hos mig flyttat hem :( så prio 1 nästa vecka är ny dator!

Varken iförrgår, igår eller idag har varit särsklit händelse rik, ska sammanfatta lite fort.
Tina kom över vi åt pistage semla som jag trodde skulle vara en höjdare men tyvärr inte. har varit hos Sandra och hon har tagit massa fina svart vita bilder på magen. Minjah har börjat blivit riktigt stor och stark för hennes kickar är riktigt hårda och man kan se hennes rörelser tydligt utan på magen! Har även lyckats ta tag i hennes fot när hon busa som värst, haha det gillade hon inte. Sedan har jag bara jobbat en massa och tillbringat nätterna av att ligga och vrida och vända på mig. Men inatt hände något mirakulöst och jag sova hela natten, såå skönt.
Känner att det är dags att göra det jag kom hit för nu alltså leta recept till kvällens middag, måste bli något med köttfärs men först ska jag klippa in Minjahs utveckling :D vecka 27 ( dock 2 dagar kvar dit) ojojoj de går så fort nu tycker jag.

Bebis: Nu väger bebisen nästan 875 gram och är drygt 36 cm lång från topp till tå. Ögonen öppnar och sluter sig, bebisen sover och är vaken på regelbundna tider och den kanske suger på fingrarna eller tummen.
Sov gott och dröm sött! En del experter tror att bebisar börjar drömma vid ungefär 28 veckor. Vad skulle de drömma om? Ingen vet helt säkert, men hjärnan är mycket aktiv även denna vecka. De karakteristiska vecken börjar uppstå på dess yta och mer hjärnvävnad formas.
- Shit va coolt, lillan har öppnat ögonen
Om du känner rytmiska fosterrörelser nu, kan det mycket väl vara hicka – vilket är vanligt denna vecka och under resten av graviditeten. Anfallen av hicka brukar inte vara så länge och går över av sig själva.
- Haha japp känner tydligt när hon har hicka nu, en helt annan känsla är när hon stångas och sparkas. 
Nu når livmodern din bröstkorg, vilket kan göra dig andfådd om du inte redan är det. Från och med nu och under de sista tre månaderna är det inte ovanligt att drabbas av kramp i benen, hemorrojder, åderbråck  och klåda på magen.
- Andfådd? japp. kramp i benen?japp. Men tack och lov inga hemorrojder eller åderbråck, ber till gud att jag slipper det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0