kramper, förvärkar och...inget

idag var det tänkt att jag och stefan skulle gå lång prommis med tess linus lilla alica och alla hundarna men när vi klivit av tåget i tumba börjar jag få en kramp liknande känsla i hela högra delen av magen. Kändes nästan som en extrem hållkänsla först, och jag trodde att jag kanske gått lite för fort. vilade lite och fortsatte gå men kom inte långt för det blev allt mer intensivt och vilo pauserna blev allt tätare. När jag sedan blev knäsvag i höger ben bestämde vi oss för att strunta i promenaden och åka hem istället. Det tog typ 10 gånger längre tid än vanligt eftersom jag fick gå i myr takt och ständigt stanna upp för kortare "vilo pauser" . När vi kom hem sökte jag direkt på datan vad detta kunde vara och hitta då detta : Kramper efter vecka 37 kan betyda att förlossningen har börjat. Vid det laget är detta inget att vara orolig för, utan bara din kropps förberedelser inför förlossningen.
yes tänkte jag men nej här har ingen förlossning startat.. Har dock haft ständiga små förvärkar och ont i svanken resten av dagen och kvällen, men nu när jag legat i soffan x antal timmar har det plötsligt avtagit...
Eftersom vi idag trodde att det kanske inte är långt kvar blev det till att packa färdigt bb väskan och förlossningsbrevet, så vi är helt fit for fight nu :)

Minjah's del av bb väskan samt checklistan

Dagens HÅRDA mage

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0